Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Aktualności

28 grudnia 2018

"Giselle" wśród teatralnych perełek roku według portalu trojmiasto.pl

Opera i taniec: "Giselle" Opery Bałtyckiej - II akt w choreografii Izabeli Sokołowskiej-Boulton i Wojciecha Warszawskiego

Właśnie drugi akt, a nie cały balet Opery Bałtyckiej wyróżniłbym jako doskonały przykład precyzji, techniki i jakości teatralnej. W pierwszym mocniej uteatralizowanym akcie (który przygotował z tancerzami Baletu Opery Bałtyckiej Emil Wesołowski) wszystkie elementy tanecznego rzemiosła wypadają poprawnie. Jednak drugi akt, przygotowany przez kierownictwo Baletu OB, to wspaniały popis Marii Kielan i Gento Yoshimoto w głównych partiach. Niemal każda sekwencja zbiorowa wypada doskonale (jak taniec wił), co było o tyle trudne, że drugi akt ściśle oparty jest na partyturze Jeana Coralliego i Julesa Perrota. Właśnie na tle sztywnych ram, w jakich poruszać się musieli choreografowie II aktu, widać precyzję i finezję ruchu głównie żeńskiego zespołu Baletu, w który bardzo umiejętnie wkomponowano uczennice Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku.


Czytaj więcej na:
https://kultura.trojmiasto.pl/Czas-inwestycji-i-zmian-Kulturalne-podsumowanie-roku-n130367.html#tri

Poprzednia

O "Giselle" w mediach

Następna

Święto Tańca w Operze Bałtyckiej w Gdańsku