Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Agnieszka Sokolnicka

Agnieszka Sokolnicka

sopran

Artystka występująca na deskach wielu Teatrów w kraju i za granicą.

Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 7 lat w klasie skrzypiec w Państwowej Podstawowej Szkole Muzycznej
im. S. Moniuszki w Wałbrzychu.

W 2003 jako skrzypaczka ukończyła dyplomem Liceum Muzyczne 
im. Stanisława Moniuszki w Wałbrzychu.

W 2009 roku została magistrem sztuki Akademii Muzycznej
im. I.J.Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Wokalnym w klasie śpiewu solowego prof. Ewy Wójciak – Wdowickiej.

W 2010 roku została zaangażowana do Opernelitestudio w Staatstheater Lübeck oraz kontynuowała naukę śpiewu w Musikhochschule Lübeck w klasie prof. Anke Eggers.

Laureatka konkursów krajowych i zagranicznych
  • 2007 - otrzymała nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie pieśni Karola Szymanowskiego na VIII Moniuszkowskim Konkursie Wokalnym w Białymstoku.

  • 2009 - została wyróżniona podczas Konkursu Wokalnego Europejskiej Fundacji Promocji Sztuki Wokalnej w Warszawie - “Złote głosy Mazowsza.”

  • 2010 - otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Wałbrzycha za osiągnięcia artystyczne

  • 2012 - Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Kammeroper Schloss Rheinsberg”

  • 2014 - Półfinalistka Miedzynarodowego Konkursu Mozartowskiego w Salzburgu

W sezonie 2010/11

W Staatstheater Lübeck w Opernelitestudio zadebiutowała partiami Sandmännchen, Taumännchen w przedstawieniach „Jaś i Małgosia” E.Humperdincka pod batutą Philippea Bacha oraz partią Heleny w „Mefistofeles” A. Boito pod batutą Giacomo Sagripantiego.

W Teatrze Wielkim w Poznaniu zadebiutowała partią Barbariny w „Weselu Figara” W.A. Mozarta, którą z powodzeniem wykonywała pod batutą Francesco Botigliero, Agnieszki Nagórki oraz Zbigniewa Gracy.

W Teatro Politeama Garibaldi Palermo z towarzyszeniem L’Orchestra Sinfonica Siciliana, w Teatro Goldoni w Livorno, Teatro del Giglio Lucca, Teatro Alighieri Ravenna oraz Teatro Verdi Pisa z towarzyszeniem Florenckiej Orkiestry pod batutą Elio Boncompagniego w reżyserii Michała Znanieckiego kreowała role Paquett w „Candide” Leonarda Bernstein’a.

Z Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu pod batutą Jerzego Koska wykonała "Requiem d-moll" W.A.Mozarta, a w Teatrze im. H.Wieniawskiego w Szczawnie–Zdroju wystąpiła z recitalem pieśni R. Straussa z towarzyszeniem pianistki Joanny Zaremby.

W sezonie 2012

W Staatstheater w Braunschweigu solistka wielokrotnie występowała jako Bronisława w „Der Bettelstudent” C.Millöckera. Tą samą rolę kreowała podczas Międzynarodowgo Festiwalu Kammeroper Schloss w Rheinsbergu pod batutą Georga Menskensa.

Z towarzyszeniem Branderburgisches Staatsorchester Frankfurt pod batutą Heriberta Beissela artystka śpiewała podczas Gali Operowych, gdzie prezentowała światowe arie oraz duety.

W sezonie 2013/2014

W Operze na Zamku w Szczecinie pod batutą Piotra Deptucha, w reżyserii Martina Ottavy wystapiła gościnnie jako Suzann w prapremierze polskiej opery komicznej „Robinson Crusoe” J.Offenbacha.

W Filharmonii Sudeckiej pod batutą Warcisława Kunca wystąpiła podczas Gali Operowej u boku swego męża - tenora Wojciecha Sokolnickiego tworząc niezastąpiony duet.

Wraz z pianistką z Japonii Atsuko Seta wykonała wybrane pieśni R. Straussa podczas recitalu solowego w Zamku Książ w Wałbrzychu.

W sezonie 2015/2016

W Teatrze Wielkim w Łodzi debiutowała partią Hanny w "Strasznym dworze" S.Moniuszki pod batuta P.Wajraka w reżyserii Krystyny Jandy.

Podczas Gali Operetkowej w Krakowie wystąpiła u boku polskiej gwiazdy p. Grażyny Brodzińskiej z towarzyszeniem Krakowskiej Młodej Filharmonii pod dyrekcją Tomasza Chmiela.

W licznych Koncertach Noworocznych występowała z towarzyszeniem Filharmonii Sudeckiej pod batutą Jerzego Koska oraz Filharmonii Bałtyckiej pod batutą Bohdana Jarmułowicza wykonując: arie, duety oraz tercety operowe, operetkowe i musicalowe.

W sezonie 2016/2017

W Operze Bałtyckiej w Gdańsku debiutuje partią Musetty w "La Boheme" G.Pucciniego.

W Operze na Zamku w Szczecinie debiutuje partią Frasquity w "Carmen" G.Bizeta.

Artystka z powodzeniem wykonuje również dzieła muzyki kantatowo-oratoryjnej oraz lirykę wokalną.

Jeszcze podczas studiów wzięła udział w Festiwalu Muzyki Pasyjnej w Poznaniu, gdzie wykonała Kantate Ich habe genug BWV 82a J.S.Bacha z towarzyszeniem orkiestry kameralnej L’Autunno pod batutą Adama Banaszaka.

Umiejętności wokalne doskonali w mistrzowskich kursach wokalnych i interpretacyjnych w kraju i za granicą prowadzonych przez wybitne autorytety wokalne takie jak: Helena Łazarska, Teresa Żylis-Gara, Jadwiga Rappe, Poul Esswood.

Od początku kariery solistka z powodzeniem łączy występy na deskach teatrów z działalnością koncertową w kraju i za granicą. Od 2014 wraz ze swym mężem Wojciechem Sokolnickim współtworzy duet "Opera Love" oraz grupę „Opera Night Project”.

Współpracowała z takimi dyrygentam jak:

Elio Boncompagni, Roman Brogli - Saher, Giacomo Sagripanti,
Francesco Botigliero, Philippe Bach, Ludwig Pflanz ,Jerzy Kosek,
Agnieszka Nagórka, Zbigniew Graca, Heribert Beissel, Piotr Deptuch, Piotr Wajrak, Bohdan Jarmułowicz, Jerzy Wołosiuk, Tomasz Chmiel, Warcisław Kunc, Vladimir Kiradjiev.

Współpracowała z takimi reżyserami jak:

Lukas Kindermann, Michał Znaniecki, Ryszard Peryt, Herbert Adler, Eleonora Paterniti, Detlef Soelter, Martin Ottava, Krystyna Janda, Caren Stone, Ewelina Pietrowiak.