Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Ewa Tracz

Ewa Tracz

sopran

Absolwentka Accademia Teatro alla Scala w Mediolanie oraz studiów doktoranckich Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego prof. AM dr hab. Ewy Biegas. Uczestniczyła w Programie Kształcenia Młodych Talentów "Akademia Operowa" przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.
Laureatka I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina Iuventus Canti (Słowacja, 2011), II Nagrody w I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie-Zdroju (2012), I Nagrody w III Konkursie Wokalnym im. Jana, Edwarda, Józefiny Reszków, Częstochowa (2013), I Nagrody w kategorii głosów żeńskich w XV Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2013) II Nagrody w 9 Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im Klaudii Taev (Estonia, 2015) II Nagrody w V Konkursie Wokalnym im .I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2015) II Nagrody w 9 Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. St. Moniuszki (2016), I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2018).
Debiutowała tytułową rolą w operze Suor Angelica G. Pucciniego (2011), partią Donny Anny w operze Don Giovanni W. A. Mozarta (2013) w Operze Śląskiej. Na deskach Opery Wrocławskiej debiutowała rolą Giovanny D’arco w operze Giovanna D’arco G. Verdiego (2014) Hrabiny w operze Wesele Figara (2014), Pierwszej Damy w operze Czarodziejski flet (2015), Fiordiligi w operze Cosi fan tutte W. A. Mozarta (2015). Kreowała partię Marianny w operze Kawaler srebrnej róży R. Straussa (2014) oraz Ksenii w operze Borys Godunow M. Musorgskiego (2015). Na deskach mediolańskiej La Scali debiutowała partią Konstancji w operze Uprowadzenie z Seraju w wersji dla dzieci w języku włoskim W. A. Mozarta (2016), partią sopranową Wróżki w balecie Sen nocy letniej Felixa Mendelssohn-Bartholdy (2017) partią matki Gertrudy w operze Jaś i Małgosia E. Humperdinck (2017) oraz partię Anny w oprze Nabucco G.Verdiego (2017). Na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie debiutowała partią Micaeli w operze Carmen (2018) oraz Ulany w operze Manru J.I. Paderewskiego (2018). Donny Anny w operze Don Giovanni W.A. Mozarta w Polskiej Operze Królewskie (2019). Dzięki współpracy z Warszawską Operą Kameralną podczas tournée w Japonii zaśpiewała po raz kolejny rolę Hrabiny w operze Wesele Figara w Bunka Kaikan w Tokio (2019).
Podczas koncertu inauguracyjnego otwarcia nowej siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, wykonała Tryptyk śląski Witolda Lutosławskiego (2015). Mogliśmy ją także usłyszeć podczas inauguracji sezonu NFM Orkiestry Leopoldinum w partii sopranu w XIV Symfonii g-moll na sopran, bas, orkiestrę kameralną i perkusję op. 135 D. Szostakowicza (2017).
Doskonaliła swe umiejętności podczas licznych kursów i warsztatach wokalnych prowadzonych przez wybitnych pedagogów i śpiewaków takich jak : Izabela Kłosińska, Matthias Rexroth, Umberto Finazzi, Eytan Pessen, Niel Schicoff, Anita Garanca, Doris Yarick-Cross, Wiesław Ochman, Helena Łazarska, Luciana D’Intino, George Kunde, Eva Mei, Renato Bruson.
Współpracowała między innymi z takimi dyrygentami jak: Nello Santi, Marc Albrecht, Tadeusz Kozłowski, Michał Klauza, Joseph Swensen, David Coleman, Łukasz Borowicz, Rossen Milanov, Piotr Sułkowski, Keri-Lynn Wilson, Alexander Liebreich, Grzegorz Nowak, Marco Guidarini, Pietro Mianiti, Michele Gamba, Wincenty Hawel, Adam Klocek, Andriy Yurkevych, Mirosław Jacek Błaszczyk, Massimiliano Caldi, Warcisław Kunc, Ewa Michnik, Maciej Tomasiewicz, Tadeusz Zathey, Tomasz Tokarczyk, José Ferreira Lobo.