Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Giorgio Madia

Giorgio Madia

Reżyser i choreograf komedii baletowej "Pinokio"

Giorgio Madia jest absolwentem szkoły baletowej przy Teatro alla Scala w Mediolanie, a karierę tancerza klasycznego rozpoczął w zespole baletowym La Scala. Jako solista występował w Balecie XX Wieku Maurice Bejarta, a później w Béjart Ballet Lausanne, następnie jako pierwszy tancerz występował w zespołach Pennsylvania Ballet, Milwaukee Ballet, San Francisco Ballet, Aterballetto i Zurich Ballet. Rudolf Nureyev zaprosił go do udziału w swoim pożegnalnym tournée po świecie, gdzie tańczyli razem w dwóch utworach, m.in. w duecie Maurice'a Béjarta Le Chant du compagnon errant.


Po zakończeniu kariery tancerza w 1997 roku Giorgio Madia pracował jako pedagog i został zaangażowany jako baletmistrz Balletto di Toscana, Ballett Basel i w BerlinBallett w Operze Komicznej. Następnie był dyrektorem artystycznym Baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. Od 2003 do 2005 roku był mianowany dyrektorem baletu i głównym choreografem w Wiener Volksoper.

Giorgio Madia zajął się choreografią i reżyserią w roku 1995. Jego dorobek jest bardzo szeroki. Obok wielkich klasyków repertuaru baletowego: Śpiąca królewna, Dziadek do orzechów, Jezioro łabędzie, Romeo i Julia, Córka źle strzeżona i Coppelia - stworzył pełnowymiarowe spektakle na podstawie własnej oryginalnej choreografii: Nudo, Alicja w Krainie Czarów, Kopciuszek, Czarnoksiężnik z Krainy OZ, Chopin imaginaire, La dolce vita, Piotruś PanDon Juan.


Charakterystyczne cechy stylu artystycznego Giorgio Madii, takie jak: muzykalność, wyrafinowanie, humor i intuicyjne wyczucie chwili znajdują również wyraz w jego pracy reżysera. Wyreżyserował między innymi: Opowieści Hoffmanna Offenbacha, dwuczęściowe spektakle barokowych oper La guirlande/Zéphyre Rameau, musicale takie jak Ain’t misbehavin, Krwiożercza roślina lub La Folles Cage aux Glucka, opera-balet Orphée et Eurydice, czy Carmen Bizeta.

Giorgio Madia wielokrotnie był zapraszany do współpracy z Staatsballett Berlin, Wiener Staatsballett lub Kammeroper Wien. Wiele razy tworzył choreografię otwarcia Balu w Operze Wiedeńskiej. Ostatnio stworzył balet Swan Song dla Béjart Ballet Lausanne, a latem 2016 roku został zatrudniony przez Salzburg Festival do współinscenizacji i stworzenia choreografii do Fausta Gounoda. Od wielu lat jest choreografem i reżyserem ceremonii otwarcia słynnego Life Ball w Wiedniu, poświęcając tę pracę na cele charytatywne. Ponownie tworzył i reżyserował to wydarzenie w czerwcu 2017 r.