Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Hubert Stolarski

Hubert Stolarski

tenor

Hubert Stolarski jest absolwentem Poznańskiej Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w klasie prof. Ryszarda Karczykowskiego. Już podczas studiów został zaproszony do gościnnej współpracy z Teatrem Wielkim w Poznaniu.

Po ich ukończeniu związany był z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie zaśpiewał kilka pierwszoplanowych partii operetkowych min. Alfreda z „Zemsty Nietoperza” J. Straussa, Orfeusza z „Orfeusza w Piekle” J. Offenbacha, Kamila de Rosillon z „Wesołej Wdówki” F. Lehara.

Od sezonu 2014/2015 został solistą Opery na Zamku w Szczecinie, gdzie występuje śpiewając takie partie jak: Nemorino z „L’elisir D’amore” G. Donizettiego (2015), Tassilo w operetce „Hrabina Marica” E. Kalmana (2014), Alfred z „La Traviata” G. Verdiego (2016) oraz „Quint” z „The Turn of the Screw” B. Brittena (2016).

Współpracuje również z wieloma Filharmoniami na terenie Polski, gdzie do tej pory wykonał kilka recitali operowych jak i koncertów muzyki sakralnej. Ważniejsze z nich to min. Nelson Messe J. Haydn (Festiwal Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, 2011), Carmina Burana C. Orff (Filharmonia Narodowa w Warszawie, NOSPR Katowice, 2015).

Do istotnych wydarzeń zawodowych może również zaliczyć dokonanie prapremierowego nagrania opery „Zamek na Czorsztynie” K. Kurpińskiego dla wydawnictwa DUX wraz z Sinfonią Iuventus.

W swojej artystycznej karierze Hubert Stolarski współpracował z takimi dyrygentami jak: Tadeusz Kozłowski, Jose Maria Florencio, Tadeusz Wojciechowski, Mieczysław Nowakowski, Agnieszka Nagórka, Marc Minkowski, Łukasz Borowicz, Paweł Przytocki, Jerzy Swoboda, Jerzy Wołosiuk, Marek Moś, Warcisław Kunc, Adam Klocek, Jacek Rogala, Adam Banaszak, Marcin Sompoliński i Aurelio Canonici.

Pracował również z reżyserami: Michałem Znanieckim, Natalią Babińską, Jarosławem Kilianem, Ignacio Garcia, Natalią Korczakowską, Arturem Hofmanem i Waldemarem Zawodzińskim.