Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

John Marcus Bindel

John Marcus Bindel

baryton

Połączenie muzykalności i umiejętności aktorskich i wokalnych sprawia, iż John Marcus Bindel – dwukrotnie nominowany do nagrody Grammy – to „prawdziwe zjawisko na scenie” (The Denver Post) takich teatrów, jak Washington National Opera, Lyric Opera of Chicago, Florida Grand Opera, Nashville Opera, San Diego Opera, Florentine Opera, New York City Opera, Spoleto Festival (w USA i we Włoszech) i wielu innych. Jego repertuar, już teraz składający się z ponad 80 ról, zawiera takie partie, jak tytułowy Don Giovanni, Ramfis w Aidzie, Claggarta w Billy Budd, Escamillo w Carmen, Zachariasz w Nabucco, Iago w Otellu, Ferrando w Trubadurze, Blitch w Susannah, Jochanaan w Salome, Hagan w Zmierzchu Bogów, Klingsor w Parsifalu i Hunding w Walkirii.

Artysta debiutował w Washington National Opera w roku 1995 i od tego czasu powracał na tę scenę w takich produkcjach jak Aida, Billy Budd, Andrea Chenier, Carmen, Rigoletto, Czarownice z Salem, Romeo i Julia, El Gato Montés, Trubadur, Simon Boccanegra, Don Giovanni, Purytanie, Borys Godunow, Parsifal, Salome, Dama Pikowa, Konsul, Nieszpory sycylijskieTrylogia. Dołączył również do zespołu Washington National Opera podczas ich występów w Japonii latem 2002 roku, śpiewając w SlyTosce. Jego europejski debiut odbył się w Operze w Altenburgu, po którym napisano: „Bóg pocałował głos tego młodzieńca… dwa razy!” Wystąpił również w Trubadurze w Opera de Bellas Artes w Meksyku, i w Salome w Teatro de la Maestraza. Latem 2001 roku Bindel zaśpiewał rolę Don Marco w The Saint of Bleecker Street podczas Festiwalu Spoleto we Włoszech. Wykonanie to nagrane zostało przez firmę Chandos Records i otrzymało nominację do nagrody Grammy w roku 2002.

John Marcus Bindel zadebiutował w New York City Opera w sezonie 1999/2000 w Czarodziejskim flecie i od tego czasu wystąpił tam jeszcze w takich produkcjach jak: Przed Egzekucją, Don Giovanni, La Bohème, I Capuletti e i Montecchi, Rigoletto, Ballada o Baby Doe.

W 2002 roku zadebiutował jako solista w Carnegie Hall w Mesjaszu pod batutą Maestro Johna Ruttera. Jego repertuar orkiestrowy obejmuje Requiem Verdiego, Fauré i Duruflé, jak również Carminę burana Orffa, Mesjasza Händla, Mszę nr 2 Schuberta, Neue Liebeslieder Walzer Brahmsa, Utrecht te DeumJubilate Händla, Siedem ostatnich słów Chrystusa na Krzyżu oraz Voices of Light Richarda Einhorna, które wykonał z National Symphony Orchestra.

John Marcus Bindel był regionalnym finalistą w Metropolitan Opera National Council Auditions w latach 1995, 1997, 1998 i 1999. W 1999 został półfinalistą w Konkursie Placido Domingo Operalia Competition. Studiował w Southwest Texas State University, a pracę magisterską obronił w Northwestern University. Edukację kontynuował w Santa Fe Opera, gdzie występował w latach 1995 i 1996.