Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Leszek Holec

Leszek Holec

bas

Absolwent wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, które odbył pod kierunkiem prof. Leszka Skrli. Brał udział w mistrzowskich kursach wokalnych prowadzonych przez prof. Marcina Habelę, prof. Marka Rzepkę oraz w kursach muzyki kameralnej prof. Mai Nosowskiej – Pasławskiej. Ma w swoim repertuarze partie takie jak: Figara w „Weselu Figara" W. A. Mozarta, Leporella w „Don Giovannim" W. A. Mozarta, Geronima w „Potajemnym Małżeostwie" D. Cimarosy, Moralesa i Zunigi w „Carmen" G. Bizeta, Jagu w „Manru" I. J. Paderewskiego, Dziemby w „Halce" S. Moniuszki, Pistoli w „Falstaffie" G. Verdiego , Gran Sacredote w „Nabucco" G. Verdiego, Hrabiego Ceprano w „Rigoletto" G.Verdiego, którą realizował debiutując na festiwalu Opernfestspiele in der Stiftsruine w Niemczech w roku 2012. Wykonywał również partię Marulla w „Rigoletto" G.Verdiego oraz Brandera w „Potępieniu Fausta" H. Berlioza na Bydgoskim Festiwalu Operowym w latach 2014 i 2015. Oprócz muzyki operowej, ma w swoim repertuarze dzieła muzyki oratoryjno – kantatowej, m. in. Mszę Koronacyjną C-dur KV 317 W. A. Mozarta, Requiem d-moll KV 626 W. A. Mozarta, Requiem op.48 G. Fauré, Ein Deutsches Requiem op. 45 J. Brahmsa. Współpracuje z Filharmonią Pomorską oraz Operą Bałtycką w Gdaosku. W 2013 r. był laureatem konkursu Złote Głosy Mazowsza a w 2015 r. II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Drezdenku. W 2017 r. został stypendystą Prezydenta Miasta Bydgoszczy, w ramach którego wydał płytę „Pieśni Bydgoskich Kompozytorów".

 

W Operze Bałtyckiej wystąpił w partiach: Arcykapłana Balla w Nabucco, Barona w Traviacie, a także w prelekcjach scenicznych Opera? Si!