Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Leszek Holec

Leszek Holec

bas

Absolwent wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, które odbył pod kierunkiem prof. Leszka Skrli. Brał udział w mistrzowskich kursach wokalnych prowadzonych przez prof. Marcina Habelę, prof. Marka Rzepkę, prof. Izabelę Kłosińską oraz w kursach muzyki kameralnej prof. Mai Nosowskiej–Pasławskiej.

Ma w swoim repertuarze partie Figara w Weselu Figara i Leporella w Don Giovannim Wolfganga Amadeusza Mozarta, Geronima w Potajemnym małżeństwie Domenika Cimarosy, Moralesa i Zunigi w Carmen Georges'a Bizeta, Jagu w Manru Ignacego Jerzego Paderewskiego, Dziemby w Halce Stanisława Moniuszki, Pistoli w Falstaffie i Gran Sacredote w  Nabucco Giuseppe Verdiego, Hrabiego Ceprano w Rigoletcie Giuseppe Verdiego, którą realizował debiutując na festiwalu Opernfestspiele in der Stiftsruine w Niemczech w roku 2012. Wykonywał również partię Marulla w Rigoletcie Verdiego oraz Brandera w Potępieniu Fausta Hectora Berlioza na Bydgoskim Festiwalu Operowym w latach 2014 i 2015.

Oprócz muzyki operowej ma w swoim repertuarze dzieła muzyki oratoryjno–kantatowej, między innymi Mszę Koronacyjną C-dur (KV 317) czy Requiem d-moll (KV 626) Mozarta, Requiem op.48 Gabriela Fauré, Ein Deutsches Requiem op. 45 Johannesa Brahmsa. Występował na scenach Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Filharmonii Gorzowskiej w Gorzowie Wielkopolskim, Operze Bałtyckiej w Gdańsku, Operze Wrocławskiej, Operze Nova w Bydgoszczy, Die Glocke Konzerthaus Bremen.

W 2013 był laureatem konkursu Złote Głosy Mazowsza, a w 2015 II Ogólnopolskiego Konkursu  Wokalnego w Drezdenku. W 2017 został stypendystą Prezydenta Miasta Bydgoszczy, w ramach którego wraz z żoną wydał płytę Pieśni bydgoskich kompozytorów. W tym samym roku debiutował na deskach Opery Wrocławskiej jako Bryndas w spektaklu Krakowiacy i Górale Wojciecha Bogusławskiego i Jana Stefaniego, który był transmitowany na antenie TVP Kultura. W Operze Bałtyckiej wystąpił w partiach Arcykapłana Balla w Nabucco, Barona w Traviacie, a także w prelekcjach scenicznych Opera? Si!