Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Magdalena Chmielecka

Magdalena Chmielecka

sopran

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie śpiewu solowego dra hab. Stanisława Daniela Kotlińskiego.

Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Hariclei Darclee w Braili
w Rumunii - nagroda dla Najlepszego Młodego Artysty, finalistka Międzynarodowego Konkursu Belcanto im. Vincenzo Belliniego w Catanii na Sycylii, laureatka Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre” we Włocławku. Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Otto Edelmanna w Wiedniu i uczestniczka rund finałowych prestiżowego Francisco Viñas International Singing Competition
w Barcelonie oraz Grand Prix de Opera Bucharest w Rumunii.

Jest stałą uczestniczką Międzynarodowych Mistrzowskich Kursów Operowych Kaludiego Kaludova oraz Sankt Goar International Music Festival and Academy. Brała także udział w kursach mistrzowskich i seminariach prowadzonych przez takich artystów jak Helena Łazarska, Irena Sylya, Teresa Żylis-Gara, Izabela Kłosińska, Bogdan Makal, Paul Esswood czy Claudio Desderi.

Wystąpiła na scenie Opery Bałtyckiej w spektaklach studenckich przygotowanych przez Akademię Muzyczną w Gdańsku, jako Lauretta w operze Gianni Schicchi Pucciniego oraz Fanny w operze Weksel małżeński Rossiniego. W ramach programu „Scena Młodych”, realizowanego przez Operę Kameralną w Warszawie, wystąpiła na tejże scenie w partii Lauretty w operze Gianni Schicchi Pucciniego. Kreowała tytułową partię we Francesce da Rimini Rachmaninowa oraz Suor Genovieffę w Suor Angelice Pucciniego, a w Filharmonii Kaszubskiej wcieliła się w tytułową postać w operze Rebeka Dobrzyńskiego, będącą prapremierą pierwszej opery w języku kaszubskim.

W 2015 roku rozpoczęła współpracę z Operą Bałtycką w Gdańsku, debiutując partią Hanny w operze Eros i Psyche Różyckiego. Aktualnie rozwija współpracę z rodzimą operą, kreując postać Musetty w La Boheme Pucciniego, Anniny w Traviacie Verdiego oraz Archanioła w Sądzie Ostatecznym Knittla. Na scenie Opery Nova natomiast występuje w partii Paminy w Czarodziejskim Flecie Mozarta. Od niedawna wciela się też w Papagenę w Czarodziejskim Flecie w realizacji Opery Kameralnej w Warszawie.