Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Mariola Cierpioł

Mariola Cierpioł

mezzosopran

Naukę śpiewu rozpoczęła na Wydziale Wokalnym Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Chorzowie w klasie śpiewu solowego mgr Kariny Paszek. Obecnie kształci się pod kierunkiem cenionego pedagoga i wybitnej śpiewaczki prof. dr hab. Agaty Młynarskiej-Klonowskiej w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (studia magisterskie).

Wielokrotna finalistka i laureatka konkursów wokalnych m.in.: XIV Ogólnopolski Konkurs Moniuszkowski Aria i Pieśń Wieczorna w Białymstoku (II miejsce), IV Ogólnopolski Konkurs Wokalny w Drezdenku (nagroda specjalna), Akademicki Konkurs Interpretacji Pieśni (wyróżnienie).

W 2016 roku zadebiutowała na III Letnim Festiwalu Operowym, kreując partię Mercedes z opery Carmen Georga Bizeta. W ramach 52. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego wcieliła się w postać Sowy podczas scenicznego wykonania kantaty Widma Stanisława Moniuszki pod dyrekcją Andrzeja Kosendiaka w reżyserii Pawła Passiniego.

Ważną cześć jej działalności artystycznej stanowią również wykonania koncertowe dzieł operowych oraz koncerty oratoryjno-kantatowe m.in.: Stabat Mater G. Rossiniego, Miserere J. W. Krogulskiego, Requiem W. A. Mozarta czy Stabat Mater G. B. Pergolesiego. W swoim repertuarze posiada wiele partii operowych takich jak: Olga (Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego), Marcelina (Wesele Figara W. A. Mozarta), Maryna (Borys Godunow – M. Musorgskiego), Ulisses (Deidamia – G. F. Handla), Matka, Ważka, Filiżanka (Dziecko i czary M. Ravela).

Od pierwszego roku studiów podjęła współpracę z Agencją Artystyczną Pro Musica, z którą występuje w największych salach koncertowych i scenach operowych Europy. W styczniu 2018 roku była solistką Milano Festival Orchestra pod dyrekcją Marko Seco i Marcina Wolniewskiego podczas tournée The Best of Ennio Morricone, koncertując między innymi w Filharmonii Berlińskiej, Laeiszhalle w Hamburgu czy Royal Theater w Kopenhadze.