Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Wojciech Warszawski

Wojciech Warszawski

Kierownik baletu

Tancerz, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie z 1982 roku, uczeń Zygmunta Sidły. Bezpośrednio po szkole został zaangażowany do zespołu Teatru Wielkiego, a w 1988 roku został solistą. W dorobku artysty znalazły się takie partie, jak: Rotbart i Taniec hiszpański w Jeziorze łabędzim, Hilarion w Giselle, Drosselmeyer w Dziadku do orzechów, Espada w Don Kichocie i Wdowa Simone w Córce źle strzeżonej. Występował w divertissement z Napoli Bournonville'a i w Śpiącej królewnie Gusiewa. Z sukcesem wykonywał partie w baletach współczesnych: Adama w After Eden Johna Butlera, Tytusa w Muzach Chopina w choreografii Wołk-Karaczewskiego, Putyfara w Legendzie o Józefie w wersji Wesołowskiego oraz Księcia Griemina w Onieginie Cranko. W operze Czarna maska Krzysztofa Pendereckiego kreował niemą rolę Maski. Tańczył gościnnie na scenach włoskich z zespołem wybitnej rzymskiej baleriny Margherity Parrilli; partnerował jej jako Don José w Carmen-suicie w choreografii Alberta Alonso. Występował z baletem warszawskim nie tylko w siedzibie i na scenach krajowych, ale także w Argentynie, Austrii, Belgii, Brazylii, Danii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Kanadzie, na Tajwanie i w Wielkiej Brytanii. W 2009 roku zakończył karierę sceniczną, ale zainteresował się pracą choreograficzną. Wspólnie z Iwoną Runowską-Badurek zrealizował Kopciuszka Siergieja Prokofiewa z zespołem baletowym Opery Nova w Bydgoszczy.