Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Yves Collet

Yves Collet

Grafik przestrzeni, malarz światła. Jego spotkanie w 1997 roku z reżyserem Emmanuelem Demarcy-Mota rozpoczęło ich długą współpracę w Théâtre de la Ville w Paryżu, która trwa do dziś. Zrealizował scenografię i światła między innymi do takich spektakli jak: Stan oblężenia Alberta Camus, Alicja w krainie czarów Fabrice’a Melquiot. Podczas swojej teatralnej przygody otrzymał Grand Prix za scenografię i światła za Sześć postaci scenicznych w poszukiwaniu autora  Luigiego Pirandello. Od lat jest artystą związanym z Théâtre des Quartiers d’Ivry wraz z Adelem Hakimem (Antygona Sofoklesa – Théâtre National Palestinien – Nagroda Krytyki za Najlepszy Spektakl Zagraniczny, Miarka za miarkę Wiliama Shakespeare’a) oraz z Elisabeth Chailloux (Królowe Normanda Chaurette, Fedra Seneki). Współpracuje również z takimi reżyserami jak: Maria Sartova (Złote runo Alexandra Tansmana, Hello Dolly!  Jerry’ego Hermana), Brigitte Jaques-Wajeman (Nicomède, Suréna Pierre’a Corneille), Claude Buchvald (Piękna i bestia, Music Shop Richarda Wargo) oraz liczne dzieła Valère Novarina.