Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Zuzanna Markiewicz

Zuzanna Markiewicz

kostiumy

kostiumograf, scenograf, projektant ubioru, doktor filozofii; absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i Uniwersytetu Łódzkiego; autorka kostiumów operowych, teatralnych, filmowych, baletowych, rekonstrukcji historycznych oraz współczesnych stylizacji; projektowała kostiumy dla Teatru Ateneum w Warszawie (Cesarz reż. M. Grabowski), Teatru Polonia (Próby, reż. M. Grabowski, Policja. Noc zatracenia, reż. A. Saramonowicz), Teatru Powszechnego w Warszawie (Czynny do odwołania, reż. P. Bikont), Teatru Wielkiego w Łodzi (Rigoletto, reż. P. Bosisio, Viva la mamma, reż. R. Skolmowski), Teatru Nowego w Łodzi (m.in. Wiele demonów reż. M. Grabowski, Fantazja Polska reż. M. Wojtyszko, Kto nie ma, nie płaci reż. P. Bikont), Teatru Muzycznego w Łodzi (Miss Saigon, reż. Z. Macias, Nędznicy, reż. Z. Macias, Wielka Księżna Gerolstein, reż. P. Bikont, Mur reż. A. Żymełka), Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach (Prędko, prędko, reż. M. Grabowski), Teatru im. A. Mickiewicza w Częstochowie (Testosteron, reż. A. Saramonowicz), do filmu (m.in. Martin Luther. The idea that changed the world Davida Batty, Nie ten człowiek Pawła Wendorffa, Pod Joanny Satanowskiej, Pierwsze lato końca świata Nastazji Gonery, Władcy przygód. Stąd do Oblivio Tomasza Szafrańskiego); pracowała w Teatro dell’Opera di Roma, przy licznych programach telewizyjnych, reklamach, teledyskach, pokazach mody; od 2009 roku projektuje kostiumy dla Stowarzyszenia Teatralnego Badów (m.in. Siódemka Ziemowita Szczerka, Burzliwe życie Lejzorka Rojtszwańca Ilii Erenburga, Wszystko o kobietach Miro Gavrana, Błazen Pana Boga Daria Fo, Przygody Pędrka Wyrzutka Stefana Themersona, Franz Halbsex Rolanda Topora).

 

fot. A. Cytacka