Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Dane techniczne

OGÓLNE

– nazwa: OPERA BAŁTYCKA W GDAŃSKU 
– adres: Aleja Zwycięstwa 15, 80-219 GDAŃSK 
– kubatura: 56.688m3 
– powierzchnia zabudowy: 4.433m2 
– powierzchnia użytkowa: 9.430m2

SCENA

– szerokość sceny (użytkowa): 15m 
– wysokość sceny (do stropu technicznego): 16,5m 
– głębokość sceny (od kurtyny do wyciągu nr E47): 16,5m 
– podłoga sceny: deski, kolor czarny mat 
– szerokość portalu (okna) sceny: 10,5m (wieże portalowe stałe) 
– wysokość portalu (okna) sceny: od 4,5m do 6,5m (portal ruchomy) 

spis sztankietów

a) ręcznych: 36 sztuk + 6 sztuk sztankietów bocznych 
b) o napędzie elektrycznym: 11 sztuk 
– sztankiety: rura – średnica: 60mm, długość: 12m (+2m teleskopy) 
– udźwig sztankietu (maksymalnie): do 220kg dla sztankietów ręcznych i 200kg dla sztankietów o napędzie elektrycznym 
– okotarowanie kolor czarny: 
a) kulisy prostopadłe do osi sceny (6 linii) o wymiarach 3,5x12m 
b) kulisy skośnie do osi sceny (3 pary) o wymiarach 4,5x9m 
c) fartuchy (4 szt.) o wymiarach 3,5x12m 
d) kotary (2 szt.) o wymiarach 7x12m 
e) kotara (1 szt.) o wymiarach 10x12m 
f) kotary dzielone (2 szt.) o wymiarach po 10x7m każda 
g) kotary dzielone (2 szt.) o wymiarach po 14x7m każda 
– kurtyna żelazna (w portalu sceny) 
– kurtyna główna – materiał: CLIVIA w kolorze burgund, wielowarstwowa, typu „niemieckiego” (góra–dół) sterowana ręcznie (z lewej strony sceny) 
– ekrany do projekcji ( 5 szt.): 
a) biały do projekcji dwustronnej w portalu sceny – o wymiarach 7x12m 
b) szare do projekcji przedniej (3 szt.) – o wymiarach 14x7m każdy 
c) czarny do projekcji na stelażu – o wymiarach 3x4 m 
– praktykable aluminiowe WAMAT(114 sztuk): (szer./dług./wys.) 100x200x20-300cm (wymienne nogi);

– praktykable aluminiowe WAMAT(20 sztuk): (szer./dług./wys.) 100x200x20-100cm (regulowana wysokość co 20cm);
– trawersy aluminiowe systemu 290x290mm; spis trawersów

– rusztowania i podnośniki: 
a) rusztowanie przejezdne KiS 08/17; wysokość robocza do 12,5m; obciążenie do 150kg 
b) rusztowanie przejezdne ClimTec ; wysokość robocza do 7m; obciążenie do 180kg 
c) podnośnik Genie AWP-40S ; wysokość robocza do 14m; obciążenie do 136kg

RAMPY

– rampa (brama) nr 1 od strony Multikina (prawa strona sceny) – drzwi roleta (szer./wys.) 2x3,35m, szerokość dojazdu 3,45m (mostek); rampa rozkładana (pochylnia)

– rampa (brama) nr 2 od strony Al. Hallera (lewa strona sceny) - drzwi roleta (szer./wys.) 2,45x3,65m, elementy do 4m długości; samochody ciężarowe do 7m długości; brak rampy lub pochylni

– wózek widłowy ręczny typu PR1000/1600 udźwig 1000kg, plan rozmieszczenia ramp

OŚWIETLENIE

LIGHT SYSTEM
– KONSOLA1 /CONSOLE1 – grandMA2 light
– KONSOLA2 /CONSOLE2 – Strand Lighting, Light Palette VL ( 2 x DMX OUT)
– REGULATORY scena/DIMMERS stage – Strand Lighting, Wallrack
– REGULATORY widownia /DIMMERS house – Strand Lighting, LD90
ADDITIONAL EQUIPMENT
– Moving Heads SPOT – CLAY PAKY, ALPHA SPOT HPE 700 – 6 pcs.
– Moving Heads WASH – MAC TW1 1200W – 12 pcs.
– Moving Heads Profile – LUMA1500SH – 8 pcs.
– LED Asymmetric Cyclight – Robert Juliat, Dalis 860 – 14 pcs.
– Svobodas Ramp , ADB, HT2251, 9x2 – 6 pcs.
– PAR 64, DTS 1kW – +/- 20 pcs.
– PC 2KW, Spotlight Vario 25 – 8 pcs.
– Fresnel 2KW, Spotlight Area 25 – 4 pcs.
– Reflektor PC 1 KW, Art-Lighting, FHR 1000 – 6 pcs.
– Profile, ETC, S4, 750, 260 – 2 pcs.
– Profile, ETC, S4, 750, 360 – 2 pcs.
– Profile, ETC, S4, 750, 500 – 18 pcs.
– Profile, Robert Juliet,2,5 KW, 700SX2 – 1 pcs.
– Asymmetric Cyclight , 1KW, Art-Lighting, AHR 1000 – +/- 15 pcs.
– JEM, Stage Hazer, MKII – 1 pcs.
– Heavy Fog, Antari DNG 200 – 1 pcs.
– Atmospheric Fog, MDG ATMe – 1 pcs.
– STANDS – 12 pcs.
– BOOMS, Hight 1,80 ( PC Art-Lighting, FHR1000 x 4) – 8 pcs.

NAGŁOŚNIENIE

LISTA SPRZĘTU NAGŁOŚNIENIOWEGO

Nagłośnienie widowni

– kolumny głośnikowe:
NEXO PS15 – 4 szt.
NEXO RS15 – 2 szt.
DAS R115 – 2 szt.
– wzmacniacze:
NEXO NXAMP4x4 – 1 szt.
SYNQ Digit 2K2 – 1 szt.

Nagłośnienie sceny

– kolumny głośnikowe:
NEXO PS10 – 2 szt.
JBL H350 – 2 szt.
DAS R215 – 2 szt.

– wzmacniacze:
SYNQ Digit 2K2 – 4 szt.

Mikrofony
– mikrofony przewodowe
SHURE BETA58 – 1 szt.
SENNHEISER e845 – 2 szt.
SENNHEISER e855 – 2 szt.
AUDIO TECHNICA ATM33a – 2 szt.
AUDIO TECHNICA AE5100 – 2 szt.
RODE NT5 – 6 szt.
– mikrofony bezprzewodowe
SENNHEISER  e835 – 4 szt.
SENNHEISER  e865 – 4 szt.
SENNHEISER  HSP4  (nagłowny) – 2 szt.
SENNHEISER  MKE40 (krawatowy) – 2 szt.

Wyposażenie kabiny nagłośnienia
mikser YAMAHA LS9-32 – 1 szt.
minidisc TASCAM MD-350 – 1 szt.
minidisc PIONEER MJ-D508 – 1 szt.
odtwarzacz CD TASCAM CD-01U – 1 szt.
nagrywarka CD PHILIPS CDR880 – 1 szt.
komputer PC z systemem Windows 7 oraz Adobe Audition 3.0
karta dźwiękowa EMU 0404USB

Sprzęt nagłośnieniowy przenośny (możliwość wykorzystania na scenie, foyer, patio)
mikser PHONIC MU1822X
odtwarzacz CD/MP3/USB GEMINI CDMP-2600 – 1 szt.
– kolumny głośnikowe:
NEXO PS8 – 4 szt.
JAMO PA4008 – 2 szt.
PHONIC PA450 – 2 szt.
– wzmacniacze:
FENDER SPL 9000 – 1 szt.
SYNQ Digit 2K2 – 1 szt.


MULTIMEDIA

– mikser wizyjny: DataVideo SE-500 - 3 szt. 
– stanowisko sterowania urządzeniami multimedialnymi znajduje się w kabinie oświetlenia (na parterze widowni w centralnej części pod balkonem) 
– standardowe miejsca montażu projektorów: 
a) dla projekcji przedniej: z kabiny na ekran w oknie portalowym lub na ekran zawieszony na scenie, z portalu na ekran w tyle sceny 
b) dla projekcji tylnej: z głębi sceny na ekran w oknie portalowym lub inny ekran (do tylnej projekcji) zawieszony na scenie 
– podgląd akcji scenicznej z monitorami w pulpicie inspicjenta, kabinach oświetlenia i nagłośnienia, na korytarzach zaplecza sceny + monitor ruchomy 
– podgląd dyrygenta (orkiestron) z monitorami w pulpicie inspicjenta, kabinach oświetlenia i nagłośnienia, na wieżach portalowych CRT 21’’, monitory na widowni (LCD – 42’’ – 2 szt.), monitory ruchome (TV CRT 21’’ – 1 szt., TV CRT 15’’ – 3 szt., TV LCD 32’’ – 2 szt.)

– kamera Canon XA25
– tablica do wyświetlania tekstów: wyświetlacz (diody LED kolor pomarańczowy) umieszczony nad oknem portalowym; dwa wiersze po 55 znaków; sterowany przez komputer w kabinie reżyserskiej na parterze widowni w prawej części pod balkonem;

lista urządzeń multimedialnych
plan rozmieszczenia urządzeń multimedialnych

PULPIT INSPICJENTA  ŁĄCZNOŚĆ

– pulpit inspicjenta – prawa strona sceny 
– radiowęzeł z odsłuchem scenicznym do wszystkich pomieszczeń zaplecza sceny 
– interkom przewodowy zapewniający łączność z: kabiną oświetlenia, kabiną nagłośnienia, stanowiskiem reżysera, stanowiskami operatorów reflektorów prowadzących oraz stanowiskiem kurtyniarza 
– podgląd akcji scenicznej (monitor) 
– podgląd dyrygenta w orkiestronie (monitor) 
– sygnalizacje: kurtynowa, wyciągowa, akcji scenicznej 
– zegar, stoper i wskaźnik temperatury w pulpicie inspicjenta 
– interkom bezprzewodowy HME DX200: 10 zestawów nagłownych HME WH200 
plan interkomów scena i widownia[pobierz plik]

PROSCENIUM

– szerokość proscenium: od 10,5 do 18m 
– wysokość proscenium (do stropu widowni): 9,5m 
– głębokość proscenium do kurtyny (przy zamkniętym orkiestronie): 6m 
– głębokość proscenium do kurtyny (przy otwartym orkiestronie): 2m

[foto],[foto
plan proscenium rzut z góry i przekrój: [pobierz plik]

ORKIESTRON

– ilość miejsc: 55 
– wyposażenie: podest dyrygenta, pulpit dyrygenta z oświetleniem, pulpity muzyków z oświetleniem – 40 kpl. 
– stała głębokość (do poziomu sceny): 2,35m 
– zakrywany ręcznie (płyty) od góry

[foto],[foto
plan orkiestronu: [pobierz plik]

GARDEROBY I ZAPLECZE

– garderoby na poziomie parteru: 2 szt. ( z możliwością wykorzystania podczas wynajmu) 
– garderoby na poziomie I piętra: 7 szt. ( z możliwością wykorzystania podczas wynajmu) 
– garderoby na poziomie II piętra: 6 szt. 
– toalety i prysznice: parter (tylko toalety), I piętro , II piętro; w środkowej części korytarza 

[foto],[foto
lista wyposażenia garderób[pobierz plik
plan rozmieszczenia garderób[pobierz plik]

SALE PRÓB

duża sala baletowa: szer./dług./wys. 14x15x6,5m – parter 
wyposażenie: nagłośnienie: kolumny głośnikowe Peavey PR15, wzmacniacz + mikser liniowy, podwójny odtwarzacz CD, odtwarzacz DVD, telewizor LCD 40”; pianino; lustra; drążki [foto
mała sala baletowa: 9x14x5,8m – III piętro 
wyposażenie: nagłośnienie: kolumny głośnikowe Peavey PR12, wzmacniacz + mikser liniowy, pojedynczy odtwarzacz CD, odtwarzacz DVD; telewizor CRT 21”; pianino; lustra; drążki [foto] 
sala prób orkiestry: 7x18x5,3m – I piętro 
wyposażenie: fortepian, 65 krzeseł, 45 pulpitów, podest i pulpit dyrygenta [foto
sala prób chóru: 9x12x 3-4,2 m – piwnice 
wyposażenie: fortepian, 49 krzeseł, 42 pulpity, pulpit dyrygenta z siedziskiem i pulpitem nutowym [foto
sala reżyserska: 9x14x5,9m – III piętro 
wyposażenie: fortepian, stół, krzesła i pulpity w/g potrzeb [foto]

WIDOWNIA

– ilość miejsc: 472+4 dla osób z niepełnosprawnością ruchową
– podział miejsc: 
a) parter przód (rzędy od I do VIII) – 184 miejsca 
b) parter tył (rzędy od IX do XVII) - 232 miejsca + 4 miejsca dla osób niepełnosprawnych 
c) balkon – 56 miejsc

[foto],[foto],[foto]
plan widowni parter: [pobierz plik] 
plan widowni balkon: [pobierz plik]

FOYER

– powierzchnia: 600m2 
– szatnia i toalety dla widzów (zejście schodami w środkowej części foyer) 
– salonik (możliwość wynajęcia) 
– bufet dla widzów 
– nagłośnienie stałe (skrzynka podłączeniowa z prawej strony bufetu): 
a) wzmacniacz CREST Audio LT2000 – 1 szt. 
b) kolumny DAS Factor5 – 8 szt. na całej długości foyer z możliwością wykorzystania dodatkowo 4 szt. kolumn DAS Factor5 
– możliwość ustawienia sceny o powierzchni do 40 m2 
– możliwość montażu oświetlenia regulowanego lub nieregulowanego (do 24kW) oraz nagłośnienia ruchomego na całej długości foyer

[foto],[foto],[foto] 
plan foyer: [pobierz plik] 
plan oświetlenia foyer: [pobierz plik] 
plan nagłośnienia foyer: [pobierz plik]

PATIO

– ogródek wewnętrzny z pełnymi instalacjami oświetlenia i nagłośnienia 
– wejście z foyer i z widowni 
– powierzchnia: 550m2 
– możliwość ustawienia sceny o powierzchni do 20 m2 w części obok wyjść z widowni 
– możliwość ustawienia stolików i krzeseł dla widzów

[foto],[foto]

plan patio: [pobierz plik]

plan oświetlenia patio[pobierz plik]

plan nagłośnienia patio[pobierz plik]

PARKINGI

– na 100 miejsc na rogu al. Hallera i ul. Towarowej [foto]
– na 150 miejsc przy Multikinie (płatny) [foto]
– parking dla pracowników między budynkami Opery i Multikina [foto]

plan rozmieszczenia parkingów: [pobierz plik]

WEJŚCIA DO OPERY

– wejście główne (wejście dla widzów, kasy biletowe) od strony Multikina [foto
– wejście dla pracowników od ul. Towarowej [foto
– komunikacja w otoczeniu Opery [plik]