Opera Bałtycka

wersja dla słabowidzących

Repertuar

26 piątek 19:00
Wieczór młodej choreografii

Wieczór młodej choreografii

Opera Bałtycka za jeden z podstawowych celów uważa propagowanie twórczości niszowej, mniej znanej, lecz doskonałej artystycznie. Wychodząc z tego założenia pragnie dać możliwość artystycznego wyrazu młodym twórcom, którzy zawodowo są z nią związani. „Wieczór młodej choreografii” to cykl spotkań ze spektaklami przygotowanymi przez artystów baletu Opery Bałtyckiej, którzy – opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu – pragną przełożyć swoje emocje i przemyślenia na język tańca.

 

Études - Gento Yoshimoto
muzyka: Piotr Czajkowski
Wizualna uczta dla widza zainspirowana bogactwem muzyki Piotra Czajkowskiego. Choreografia nawiązuje do tradycji ukazywania piękna i wirtuozerii tańca klasycznego w idealnej harmonii z muzyką.

Moja wina - Sayaka Haruna-Kondracka, Bartosz Kondracki
muzyka i wykonanie na żywo: Beniamin Baczewski
Spektakl, któremu przyświeca motto z książki Aż do śmierci Darii Górki : A przemoc lubi ciszę, przemoc w ciszy rozrasta się do niewiarygodnych rozmiarów. Gdy wybierając ciszę, nie reagujemy na zło dziejące się w naszym otoczeniu, stajemy się za nie współodpowiedzialni.

Miraże – zjawiska istnienia pozornego - Marianna Młynarska
muzyka: Beniamin Baczewski
Choreografia stara się poruszyć problem zachowania autentyczności i przynależności do samego/samej siebie w dzisiejszych czasach. Zadaje pytanie na ile świadomie podejmujemy decyzje w naszym życiu, a na ile dostosowujemy się i wpasowujemy w kalki społeczeństwa narzucane od pokoleń, nie kwestionując ich.

Come Along - Milena Crameri
muzyka: Dymitr Szostakowicz, Dorotea Crameri, Cosmo Sheldrake
Come Along stanowi obserwację dynamiki społecznej, wyłaniania się lidera i sposobu, w jaki ludzie często porzucają swoją moralność, aby stać się częścią grupy.

Cloudburst - Ruaidhrí Maguire
muzyka: Kai Engel, John Adams, Jóhann Jóhannsson
Spektakl, inspirowany antycznymi obrzędami, próbuje zbadać naszą relację z wodą i deszczem. Bez wody nie ma życia – ta myśl niezmiennie towarzyszy współczesnemu człowiekowi, który idealizuje ją w sztuce.

Fundamenta - Danila Marzilli
muzyka: Franco Piersanti
Etiuda inspirowana jest śródziemnomorską muzyką Franco Piersantiego i silnie nawiązuje do włoskich korzeni choreografki. Spektakl zwraca uwagę na fizyczność tancerek i kobiecą pewność siebie.

Muzyczne intermezzo
György Ligeti, Musica ricercata (III, IV, V)
fortepian: Ekaterina Stepanidina 

Metamorphosis - Roberto Tallarigo
muzyka: Daniel Pemberton, Trent Reznor, Atticus Ross
Choreografia bada schematyczność ruchów w naszym codziennym życiu - od urodzenia aż po starość podważamy, odkrywamy, powtarzamy i poszerzamy sposób, w jaki się poruszamy.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Taniec", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

premiera

26 listopada 2021

Partnerzy

  • Organizator
  • Mecenas Opery Bałtyckiej
  • Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu
  • Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
  • Dr Irena Eris

Realizatorzy

Obsada