Informacje szczegółowe
Kompozytor
Gioacchino Rossini
Czas trwania
3 h (1 przerwa)
Premiera w Operze Bałtyckiej
Realizatorzy
kierownictwo muzyczne

José Maria Florêncio
José Maria Florêncio Dyrygent, jedna z czołowych postaci polskiego świata muzycznego, muzyk ze znaczącą karierą międzynarodową. Pochodzi z Brazylii, od 1985 roku mieszka na stałe w Polsce. Sprawował funkcje: dyrygenta Teatru Wielkiego w Łodzi, dyrektora muzycznego Opery Wrocławskiej, dyrektora naczelnego i artystycznego Orkiestry i Chóru PRiTV w Krakowie, dyrygenta Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, dyrektora muzycznego Teatru Wielkiego w Poznaniu, dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Poznańskiej, dyrektora Orquestra Sinfônica do Theatro Municipal de São Paulo, dyrektora muzycznego Opery Bałtyckiej w Gdańsku oraz szefa-dyrygenta Capelli Bydgostiensis w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Jest także laureatem wielu nagród i odznaczeń. Ostatnio został uhonorowany medalem Gloria Artis za zasługi dla kultury Polskiej nadanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Maestro także jest Konsulem Honorowym Republiki Federalnej Brazylii w Polsce.
reżyser

Paweł Szkotak
dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Polskiego w Poznaniu. Jest laureatem wielu nagród. Najważniejsze to: nagroda Kapituły Miasta Poznania, nagroda Fringe First, Critics Award i Hamanda Award na Festiwalu Teatralnym Fringe w Edynburgu dla spektaklu Carmen Funebre, nagroda Ministra Kultury, nagroda Ministra Spraw Zagranicznych, medal Gloria Artis, Paszport Polityki w dziedzinie teatru, otrzymał także Złoty Krzyż Zasługi z rąk Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. Jego przedstawienia trafiały na festiwale teatralne w Bogocie, Chicago, Delhi, Filadelfii, Meksyku, Nowym Jorku, St. Petersburgu czy Seulu oraz prawie wszystkich krajach europejskich. Założony przez niego Teatr Biuro Podróży jest jednym z najbardziej uznanych polskich teatrów alternatywnych.
scenografia i kostiumy

Anna Chadaj
Kostiumy, scenografia Studiowała na Wydziale Rzeźby oraz na Wydziale Scenografii na której obroniła dyplom z wyróżnieniem w 2006 roku. Tworzy scenografie i kostiumy do spektakli w teatrach dramatycznych, muzycznych, operach oraz teatrach lalek. Współpracuje z wieloma teatrami w Polsce. W 2015 roku reprezentowała Polskę na wystawie podsumowującej 25-lecie kostiumografii światowej na quadrienalle scenograficznym w Pradze oraz na Costume design at the turn of the century: 1990–2015 w A. A. Bakhrushin State Central Theatre Museum w Moskwie. Jest autorką kostiumów Ceremonii Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. W sezonie teatralnym 2013/2014 otrzymała Złotą Maskę za najlepszy spektakl w teatrach lalkowych ("Koralina"), a w sezonie 2016/2017 w Łodzi otrzymała Złotą Maskę za najlepsze kostiumy do spektaklu "Lamaila". Za "Umwuka" we Wrocławiu otrzymała wyróżnienie za najlepszą scenografię sezonu teatralnego 2013/2014 (wg. portalu teatralnego Teatr dla Was).
choreografia

Iwona Runowska
Polska tancerka, choreografka i pedagog. Ukończyła Państwową Szkołę Baletową im. Romana Turczynowicza w Warszawie[1]. Studentka na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Wydział Edukacji Muzycznej, specjalność Pedagogika Baletu. W latach 1984–1985 była związana z Państwowym Zespołem Pieśni i Tańca "Mazowsze". W latach 1985–1988 była tancerką Teatru Wielkiego w Warszawie. Występowała w premierowej obsadzie musicalu Metro, z którym była na Broadway Minskoff Theater. Stypendystka Joel Hall Dancers & Center. Współtworzyła choreografię takich widowisk jak: Gala "Teraz Polska" w Sali Kongresowej, otwarcie Międzynarodowych Igrzysk Polonijnych Lublin 2000, 10 lat TVP Polonia w Teatrze Polskim, Sopot Festival 2003, Sylwester w Dwójce 2003
współpraca muzyczna
Francesco Bottigliero
Posiada wszechstronne wykształcenie – zarówno muzyczne, jak i z zakresu filozofii. Występował gościnnie z takimi orkiestrami jak: NFM Orkiestra Leopoldinum, Simfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Orkiestra Filharmonii im. Leoša Janáčka w Ostrawie, Orkiestra Smyczkowa „I Musici di Adelperga” w Salerno oraz „Camerata Romanica” Neapolu, jak również Orkiestra „Compagnia Italiana di operetta” w Mediolanie oraz St. Petersburg Congress Orchestra. Jako kompozytor i dyrygent występował także w nowojorskiej Carnegie Hall. Kompozytor większych i mniejszych form muzycznych. Wśród tych pierwszych między innymi: Pani Walewska (Wrocław, 2009) czy Le premier tango (Bielsko-Biała, 2015), wśród drugich – Cancion na trio z fortepianem (Erfurt, 2013), Zoologische suite na cztery wiolonczele (Erfurt, 2013) czy Das spanische Mädchen na trio z fortepianem (Ravensburg, 2014).
asystent artystyczny dyrygenta
Michał Krężlewski
asystentka reżysera
Magdalena Szlawska
przygotowanie Chóru

Agnieszka Długołęcka-Kuraś
Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku (dyrygentura, fortepian). Laureatka XVII Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu (2018), I Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygenckiego „Wrocław Miastem Muzyki” (2021), założycielka Koła Artystyczno-Naukowego Dyrygentury Chóralnej i Oratoryjno-Kantatowej Synergia. Kierowniczka Chóru Opery Bałtyckiej (od 2018), dyrygent Chóru dziecięcego OB, od 2016 Chóru dziecięcego Canzonetta w OSM w Gdańsku. Brała udział w sesjach EuroChoir (2022, koncerty w Szwajcarii) i World Youth Choir (2017, koncerty na Węgrzech, w Serbii, Chorwacji, Bośni i Słowenii) oraz w licznych kursach mistrzowskich.
kostiumy, scenografia

Joanna Maciejewska
Absolwentka Architektury Wnętrz na ASP w Gdańsku, członkini Teatru Ruchu Mo-sHe, autorka scenografii do Rigoletta oraz Maddamy Butterfly (Reż. Tomasz Podsiadły) w Operze Bałtyckiej. Asystentka Scenografa przy spektaklu baletowym Giorgio Madii, Pinokio oraz asystentka Scenografa i Kostiumografa do Sądu Ostatecznego Krzysztofa Knittla w Operze Bałtyckiej. Autorka serii kostiumów PANOPTIKUM inspirowanych ruchem, cielesnością oraz transparentnością. Powstały w ścisłej korelacji z dyplomem magisterskim. [Dyplom wraz z aneksem uzyskał wyróżnienie w konkursie na najlepsze dyplomy ASP w Gdańsku na festiwalu Gdynia Design Days 2017 oraz w konkursie Wymiary Scenografii 2017 w Muzeum Śląskim w Katowicach]. Seria kostiumów jest częścią scenografii w spektaklu Panoptikum (Reż. Monika Leśko – Mikołajczyk) w Filharmonii Kaszubskiej. Zajmowała się opracowaniem kostiumograficznym XII Międzynarodowego Festiwalu Mozartowskiego Mozartiana w 2017 roku. Zajmuje się też architekturą wnętrz oraz malarstwem.
multimedia, reżyseria świateł

Michał Jankowski
Absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi. Wykładowca na Wydziale Sztuk Wizualnych ASP w Łodzi. Pracuje w kraju i za granicą jako twórca projekcji teatralnych i multimediów. Współpracował z wybitnymi polskimi reżyserami (P. Miśkiewicz, M. Treliński, J. Englert) oraz twórcami teatralnymi młodego pokolenia: A. Grzegorzewską, C. Iberem, K. Kowalskim, M. Kotańskim, B. M. Bukowskim i izraelską reżyserką L. Dekel-Avneri. Działa także na polu koncertów muzyki współczesnej. Z Wojciechem Blecharzem zrealizował projekt No more stories. Utwór wykonany w ramach koncertu 4 For Beckett. Music Always Wins oraz instalację performatywną Dom Dźwięku. Realizuje filmy animowane, fabularne, dokumentalne, reklamowe oraz instalacje multimedialne. Działał jako twórca wideo w ramach grupy Videopunkt. Jest studentem studiów doktoranckich PWSFTviT. W swoich pracach łączy film i sztukę wideo z animacją i postprodukcją komputerową.
Opis
Balet, Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej w Gdańsku.
Galeria zdjęć
5 ZdjęćCyrulik sewilski - trailer
