koncert
Futurofonia: prawykonania
Max Kohyt / Michał Jacaszek
Informacje szczegółowe
Kompozytor
Max Kohyt / Michał Jacaszek
Libretto
Rafał Matusz
Dla kogo?
młodzież, dorośli
Prapremiera
Cena
od 40 zł
Realizatorzy
Kompozytor / Wykonawca
foto: Foto Alina Żamojdzin
Michał Jacaszek
Kompozytor, producent i wykonawca muzyki elektroakustycznej, łączącej dźwięki preparowane elektronicznie z żywym instrumentarium.
Autor kilkunastu albumów solowych wydanych w USA, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Holandii i Polsce.
Współpracuje z artystami wizualnymi i video, choreografami oraz reżyserami filmowymi i teatralnymi.
Laureat wielu nagród filmowych i teatralnych.
Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Członek Polskiej Akademii Filmowej.
Mieszka w Gdańsku.
O nowej płycie "Idylla": oparta jest na moich notatkach dźwiękowych nagrywanych w czasie "bliskich spotkań" z przyrodą. To efekt uważnego słuchania dźwiękowych fenomenów lasu, rzeki, łąk i pól.
Te zapisy (zgromadzone na rekorderze, ale i w mojej pamięci), a także towarzyszące im emocje, próbuję odtworzyć przy pomocy samplowanych głosów chóralnych (nagranych wraz z chórem 441Hz) oraz partii fortepianu.
Materiał ukaże się w 2025 r., nakładem londyńskiej oficyny Touch.
Autor kilkunastu albumów solowych wydanych w USA, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Holandii i Polsce.
Współpracuje z artystami wizualnymi i video, choreografami oraz reżyserami filmowymi i teatralnymi.
Laureat wielu nagród filmowych i teatralnych.
Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Członek Polskiej Akademii Filmowej.
Mieszka w Gdańsku.
O nowej płycie "Idylla": oparta jest na moich notatkach dźwiękowych nagrywanych w czasie "bliskich spotkań" z przyrodą. To efekt uważnego słuchania dźwiękowych fenomenów lasu, rzeki, łąk i pól.
Te zapisy (zgromadzone na rekorderze, ale i w mojej pamięci), a także towarzyszące im emocje, próbuję odtworzyć przy pomocy samplowanych głosów chóralnych (nagranych wraz z chórem 441Hz) oraz partii fortepianu.
Materiał ukaże się w 2025 r., nakładem londyńskiej oficyny Touch.
foto: Fot. Krzysztof Mystkowski
Max Kohyt
Kompozytor i instrumentalista zajmujący się muzyką elektroakustyczną, eksperymentalną, współczesną oraz swobodną improwizacją.
W ostatnich latach stworzył muzykę do kilku spektakli teatralnych, m.in.: DOGVILLE - Lars von Trier w reżyserii Rafała Matusza, CZERWONA ZIMA w reż. Artura Hofmana, NINA I PAUL w reż. Rafała Matusza i baletowych: TROJAŃSKI KOŃ, Bo ja rzadko kiedy myślę, alem za to chyża w dziele, FALE - wszystkie do choreografii Agnieszki Wojciechowskiej oraz napisał muzykę do opery WYOBRAŹCIE SOBIE... PIKNIK U SCHOPENHAUERÓW do libretta Rafała Matusza.
Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej oraz współtwórcą Trójmiejskiej Sceny Elektroakustycznej.
Od kilku lat występuje w duecie PODPORA/KOHYT wykonującym muzykę improwizowaną. Wspólnie nagrali, m.in. Nights Are Numbered (CD). W 2020 r. do współpracy zaprosili Michała Jacaszka i wspólnie nagrali album JACASZEK/PODPORA/KOHYT. Wszystkie wydawnictwa zostały wyprodukowane przez Bocian Records.
W ostatnich latach stworzył muzykę do kilku spektakli teatralnych, m.in.: DOGVILLE - Lars von Trier w reżyserii Rafała Matusza, CZERWONA ZIMA w reż. Artura Hofmana, NINA I PAUL w reż. Rafała Matusza i baletowych: TROJAŃSKI KOŃ, Bo ja rzadko kiedy myślę, alem za to chyża w dziele, FALE - wszystkie do choreografii Agnieszki Wojciechowskiej oraz napisał muzykę do opery WYOBRAŹCIE SOBIE... PIKNIK U SCHOPENHAUERÓW do libretta Rafała Matusza.
Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej oraz współtwórcą Trójmiejskiej Sceny Elektroakustycznej.
Od kilku lat występuje w duecie PODPORA/KOHYT wykonującym muzykę improwizowaną. Wspólnie nagrali, m.in. Nights Are Numbered (CD). W 2020 r. do współpracy zaprosili Michała Jacaszka i wspólnie nagrali album JACASZEK/PODPORA/KOHYT. Wszystkie wydawnictwa zostały wyprodukowane przez Bocian Records.
Opis
Unikatowy, kameralny koncert gdańskich muzyków awangardowych na scenie w Operze Bałtyckiej - prapremierowe wykonanie utworów z najnowszej płyty Idylla Michała Jacaszka (premiera - 2025) oraz prawykonanie wybranych fragmentów opery Wyobraźcie sobie… piknik u Schopenhauerów Maxa Kohyta - utwór powstały dzięki środkom z Gdańskiego Stypendium Kulturalnego Fundusz Twórczy.
Tego wieczoru będzie można usłyszeć w jaki sposób współcześni kompozytorzy i kompozytorki eksplorują różnorodne techniki wokalne oraz możliwości głosu za pomocą nowoczesnych technologii i muzycznej warstwy elektroakustycznej. Na scenie fenomenalna sopranistka Katarzyna Hołysz oraz Rafał Matusz, aktor, reżyser, dramaturg, autor libretta ww. opery.
Dzięki usadzeniu słuchaczy-widzów na scenie, przy artystach uczestnicy namacalnie i multisensorycznie doświadczą dźwięków współczesności - muzyki XXI wieku.
Liczba miejsc bardzo ograniczona.
Tego wieczoru będzie można usłyszeć w jaki sposób współcześni kompozytorzy i kompozytorki eksplorują różnorodne techniki wokalne oraz możliwości głosu za pomocą nowoczesnych technologii i muzycznej warstwy elektroakustycznej. Na scenie fenomenalna sopranistka Katarzyna Hołysz oraz Rafał Matusz, aktor, reżyser, dramaturg, autor libretta ww. opery.
Dzięki usadzeniu słuchaczy-widzów na scenie, przy artystach uczestnicy namacalnie i multisensorycznie doświadczą dźwięków współczesności - muzyki XXI wieku.
Liczba miejsc bardzo ograniczona.
Obsada
Aktor
Rafał Matusz
Aktor, reżyser, dramaturg, marketing manager. Student Krystiana Lupy i Jerzego Jarockiego. Absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu PWST Kraków. Asystent Jerzego Jarockiego - “Pułapka” T. Różewicza i „Platonow” Michaiła Czechowa (Teatr Polski we Wrocławiu).
Przygotował kilkadziesiąt spektakli w wielu teatrach w Polsce, napisał 5 sztuk teatralnych, z czego 3 zostały zrealizowane w zawodowych teatrach. W 2018 roku w Teatrze w Białymstoku przygotował czytanie performatywne „Obławy białostockiej” Adama Białousa, współfinansowane ze środków NCK.
W 2020 roku jako stypendysta MKiDN, we współpracy z Operą Bałtycką, napisał libretto miniopery „Wyobraźcie sobie… piknik u Schopenhauerów”. W 2021 roku wyreżyserował spektakl „Nina i Paul” w Teatrze Kameralnym w Bydgoszczy, a także operę „Salija” w Filharmonii Gorzowskiej. W grudniu zrealizował we Wrocławiu autorski projekt „Mateusz Jehowita”. W 2022 roku wyreżyserował „Króla Rogera” K. Szymanowskiego w Operze na Zamku.
Przygotował kilkadziesiąt spektakli w wielu teatrach w Polsce, napisał 5 sztuk teatralnych, z czego 3 zostały zrealizowane w zawodowych teatrach. W 2018 roku w Teatrze w Białymstoku przygotował czytanie performatywne „Obławy białostockiej” Adama Białousa, współfinansowane ze środków NCK.
W 2020 roku jako stypendysta MKiDN, we współpracy z Operą Bałtycką, napisał libretto miniopery „Wyobraźcie sobie… piknik u Schopenhauerów”. W 2021 roku wyreżyserował spektakl „Nina i Paul” w Teatrze Kameralnym w Bydgoszczy, a także operę „Salija” w Filharmonii Gorzowskiej. W grudniu zrealizował we Wrocławiu autorski projekt „Mateusz Jehowita”. W 2022 roku wyreżyserował „Króla Rogera” K. Szymanowskiego w Operze na Zamku.
Improwizacje wokalne / sopran
foto: MAD Photography
Katarzyna Hołysz
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Ekonomiczną w Poznaniu, Akademię Muzyczną im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu Prof. Krystyny Pakulskiej, a także studia podyplomowe na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
Jest laureatką wielu konkursów wokalnych, jak również Międzynarodowych Przesłuchań Wokalnych Kammeroper Schloss Rheinsberg, które zaowocowały nagraniem jej pierwszej płyty CD z operą „Kronprinz Friedrich” S. Matthusa.
Regularnie uczestniczy w krajowych i międzynarodowych festiwalach muzycznych.
Współpracuje z teatrami w Polsce i Niemczech, wykonując na ich scenach głównie pierwszoplanowe partie ze światowego repertuaru operowego.
Wielokrotnie nagradzana, m.in. Złotą Maską, Trójmiejskim Sztormem, Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury.
Od 2020 roku na zaproszenie Akademii Fonograficznej jest członkiem kapituły przyznającej Muzyczne Nagrody Fryderyk.
Jest laureatką wielu konkursów wokalnych, jak również Międzynarodowych Przesłuchań Wokalnych Kammeroper Schloss Rheinsberg, które zaowocowały nagraniem jej pierwszej płyty CD z operą „Kronprinz Friedrich” S. Matthusa.
Regularnie uczestniczy w krajowych i międzynarodowych festiwalach muzycznych.
Współpracuje z teatrami w Polsce i Niemczech, wykonując na ich scenach głównie pierwszoplanowe partie ze światowego repertuaru operowego.
Wielokrotnie nagradzana, m.in. Złotą Maską, Trójmiejskim Sztormem, Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury.
Od 2020 roku na zaproszenie Akademii Fonograficznej jest członkiem kapituły przyznającej Muzyczne Nagrody Fryderyk.