EU
Repertuar Kup bilet
balet

Giselle

Adolphe Adam

balet romantyczny w 2 aktach

Informacje szczegółowe

Kompozytor

Adolphe Adam

Libretto

Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges i Théophile Gautier (według legendy spisanej przez Heinricha Heinego)

Premiera w Operze Bałtyckiej

kierownictwo muzyczne

Tomasz Tokarczyk

choreografia (I akt)

Emil Wesołowski

choreografia

choreografia (II akt)

Izabela Sokołowska-Boulton

Izabela Sokołowska-Boulton

Zastępczyni kierownika baletu, choreografka Wybitna tancerka młodego pokolenia. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku. W latach 2002-2007 solistka Royal Danish Ballet (Duńskiego Baletu Królewskiego). Pedagożka tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku w latach 2012-2016. Jurorka Ogólnopolskich Konkursów Baletowych. Absolwentka wydziału Pedagogiki Tańca i Baletu na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od września 2016 roku baletmistrzyni oraz zastępczyni kierownika baletu Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Laureatka wielu nagród i wyróżnień w kraju i zagranicą, m.in. jedynego w historii Polski złotego medalu na XX Międzynarodowym Konkursie Baletowym w Warnie w roku 2002. Jako tancerka klasyczna, neoklasyczna i współczesna kreowała główne role u najwybitniejszych choreografów XX i początku XXI wieku. Dyrektorka artystyczna i autorka choreografii do spektakli Sopockiego Teatru Muzycznego Baabus Musicalis.

Wojciech Warszawski

Wojciech Warszawski

Kierownik baletu. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie z 1982 r. Bezpośrednio po szkole został zaangażowany do zespołu Teatru Wielkiego, a w 1988 roku został solistą. W dorobku artysty znalazły się takie partie, jak: Rotbart w Jeziorze łabędzim, Hilarion w Giselle, Drosselmeyer w Dziadku do orzechów, Espada w Don Kichocie i Wdowa Simone w Córce źle strzeżonej. Z sukcesem wykonywał partie w baletach współczesnych: Adama w After Eden Johna Butlera, Tytusa w Muzach Chopina (choreografia Wołk-Karaczewskiego), Putyfara w Legendzie o Józefie w wersji Wesołowskiego oraz Księcia Griemina w Onieginie Cranko. Tańczył gościnnie na scenach włoskich z zespołem wybitnej rzymskiej baleriny Margherity Parrilli; partnerował jej jako Don José w Carmen-suicie (choreografia Alberta Alonso). Występował z baletem warszawskim nie tylko w siedzibie i na scenach krajowych, ale także za granicą. W 2009 roku zakończył karierę sceniczną, ale zainteresował się pracą choreograficzną.

scenografia i reżyseria świateł

Olga Skumiał

kostiumy

Marta Fiedler

multimedia

Piotr Bednarczyk

asystent kierownika muzycznego

Jacek Brzoznowski

asystentka choreografów aktu II

Anna Wierzchucka-Tryksza

przygotowanie uczennic

Beata Giza-Palutkiewicz

realizacja świateł

Michał Stenzel

realizacja multimediów

Michał Lewandowski