Informacje szczegółowe
Kompozytor
Engelbert Humperdinck
Libretto
Adelheid Wette
Dla kogo?
młodzież, dzieci i dorośli
Język
niemiecki / polskie napisy wyświetlane nad sceną
Premiera w Operze Bałtyckiej
Realizatorzy
reżyseria
Romuald Wicza-Pokojski
Reżyser, dramaturg, manager, doktor w dziedzinie sztuki filmowej i teatralnej. Jest twórcą awangardowym, eksperymentatorem w obszarze języka i form teatralnych, nastawionym na społeczny wymiar teatru. W 2017 otrzymał brązowy medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Laureat Nagrody Teatralnej Miasta Gdańska 2016 za całokształt dorobku artystycznego.
W 1991 założył autorski Teatr Wiczy, uważany za legendarny teatr alternatywny mający wpływ na rozwój teatru zaangażowanego w Polsce. Wykładał na Uniwersytecie Gdańskim, Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Akademii Muzycznej w Gdańsku. W latach 2008–2011 pracował jako dyrektor programowy Biura Gdańsk 2016, jest współautorem strategii kulturalnej Wolność kultury. Kultura Wolności przygotowanej dla Gdańska.
Od 2011 do 2019 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Miniatura w Gdańsku. Od 2018 dyrektor Opery Bałtyckiej, gdzie zrealizował opery: Thais, Olga, Judyta, Syn marnotrawny, Madama Butterfly, Król Roger, Rigoletto.
kierownictwo muzyczne
Michał Krężlewski
scenografia i kostiumy
Katarzyna Zawistowska
światła
Maciej Iwańczyk
reżyseria dźwięku
Marcin Dąbrowski
przygotowanie chóru dziecięcego
Agnieszka Długołęcka-Kuraś
Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku (dyrygentura, fortepian). Laureatka XVII Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu (2018), I Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygenckiego „Wrocław Miastem Muzyki” (2021), założycielka Koła Artystyczno-Naukowego Dyrygentury Chóralnej i Oratoryjno-Kantatowej Synergia. Kierowniczka Chóru Opery Bałtyckiej (od 2018), dyrygent Chóru dziecięcego OB, od 2016 Chóru dziecięcego Canzonetta w OSM w Gdańsku. W grudniu 2023 r. uzyskała tytuł doktora sztuki AM Gdańsk, a jej rozprawa doktorska pt.: "Aspekty wykonawcze i rola partii chóru dziecięcego w wokalno-instrumentalnych dziełach scenicznych" została wyróźniona.
Brała udział w sesjach EuroChoir (2022, koncerty w Szwajcarii) i World Youth Choir (2017, koncerty na Węgrzech, w Serbii, Chorwacji, Bośni i Słowenii) oraz w licznych kursach mistrzowskich.
asystent kierownika muzycznego
Piotr Mitelski
kierownictwo produkcji
Bogdan Theisebach
koordynator produkcji
Marcelina Winczewska-Lipka
kierownictwo merytoryczne
Ewa Marciniec
Jest absolwentką dwóch wydziałów Akademii Muzycznej w Gdańsku: Kompozycji i Teorii Muzyki oraz Wokalno-Aktorskiego w klasie profesor Zofii Janukowicz-Pobłockiej (oba ukończone w 1992 roku dyplomami z wyróżnieniem). Dzięki stypendium DAAD kontynuowała naukę na artystycznych studiach podyplomowych w Musikhochschule w Stuttgarcie w klasie profesor Luisy Bosabalian (dyplom z wyróżnieniem w 1996 roku). Wiedzę muzyczną i umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich. Brała udział w prestiżowych konkursach wokalnych. Występowała na scenach teatrów operowych Włoch, Niemiec i Austrii.
Opis
Jaś i Małgosia Engelberta Humperdincka, z librettem opartym na utworze braci Grimm, łączy elementy baśniowe z bogatą, liryczną muzyką, tworząc uniwersalną opowieść o odwadze, sprycie i triumfie dobra nad złem.
Romuald Wicza-Pokojski, jako reżyser spektaklu, przenosi klasyczną historię do współczesnych realiów. Jaś i Małgosia stają się dziećmi-uchodźcami, a ich wędrówka przez las ma symbolizować trudną podróż w poszukiwaniu bezpieczeństwa.
W spektaklu wykorzystano re-using i recykling elementów scenograficznych oraz re-using multimediów.
Spektakl dla młodszych i starszych widzów.
Romuald Wicza-Pokojski, jako reżyser spektaklu, przenosi klasyczną historię do współczesnych realiów. Jaś i Małgosia stają się dziećmi-uchodźcami, a ich wędrówka przez las ma symbolizować trudną podróż w poszukiwaniu bezpieczeństwa.
W spektaklu wykorzystano re-using i recykling elementów scenograficznych oraz re-using multimediów.
Spektakl dla młodszych i starszych widzów.