Koncert sylwestrowy

Informacje szczegółowe
Premiera w Operze Bałtyckiej
Realizatorzy
kierownictwo muzyczne
Jakub Chrenowicz
reżyseria i prowadzenie

Tomasz Podsiadły
Ze sceną związany jest od dziecka. Debiut w wieku kilkunastu lat oraz role u Hanuszkiewicza, Śmigasiewicza i Kiliana przesądziły o jego ścieżce zawodowej. Postać wielowymiarowa: reżyser, edukator, animator kultury a także sprawdzony i znakomity konferansjer. Reżyseruje spektakle teatralne, operowe, koncerty oraz wydarzenia plenerowe. Przeniósł na scenę między innymi: W małym dworku oraz Sonatę Belzebuba Witkacego, Balladynę Słowackiego, - nagradzane na festiwalach i przeglądach, oraz spektakle operowe Madama Butterfly Pucciniego, Rigoletto Verdiego czy Poławiacze pereł Bizeta, wystawione w Operze Bałtyckiej w Gdańsku w wersji semi-stage. Jest twórcą Bałtyckiego Teatru Różnorodności, którego spektakle Pomoc domowa i Boeing Boeing należą do największych hitów teatralnych ostatnich dwóch sezonów artystycznych.
choreografia

Izabela Sokołowska-Boulton
Zastępczyni kierownika baletu, choreografka Wybitna tancerka młodego pokolenia. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku. W latach 2002-2007 solistka Royal Danish Ballet (Duńskiego Baletu Królewskiego). Pedagożka tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku w latach 2012-2016. Jurorka Ogólnopolskich Konkursów Baletowych. Absolwentka wydziału Pedagogiki Tańca i Baletu na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od września 2016 roku baletmistrzyni oraz zastępczyni kierownika baletu Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Laureatka wielu nagród i wyróżnień w kraju i zagranicą, m.in. jedynego w historii Polski złotego medalu na XX Międzynarodowym Konkursie Baletowym w Warnie w roku 2002. Jako tancerka klasyczna, neoklasyczna i współczesna kreowała główne role u najwybitniejszych choreografów XX i początku XXI wieku. Dyrektorka artystyczna i autorka choreografii do spektakli Sopockiego Teatru Muzycznego Baabus Musicalis.

Wojciech Warszawski
Kierownik baletu. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie z 1982 r. Bezpośrednio po szkole został zaangażowany do zespołu Teatru Wielkiego, a w 1988 roku został solistą. W dorobku artysty znalazły się takie partie, jak: Rotbart w Jeziorze łabędzim, Hilarion w Giselle, Drosselmeyer w Dziadku do orzechów, Espada w Don Kichocie i Wdowa Simone w Córce źle strzeżonej. Z sukcesem wykonywał partie w baletach współczesnych: Adama w After Eden Johna Butlera, Tytusa w Muzach Chopina (choreografia Wołk-Karaczewskiego), Putyfara w Legendzie o Józefie w wersji Wesołowskiego oraz Księcia Griemina w Onieginie Cranko. Tańczył gościnnie na scenach włoskich z zespołem wybitnej rzymskiej baleriny Margherity Parrilli; partnerował jej jako Don José w Carmen-suicie (choreografia Alberta Alonso). Występował z baletem warszawskim nie tylko w siedzibie i na scenach krajowych, ale także za granicą. W 2009 roku zakończył karierę sceniczną, ale zainteresował się pracą choreograficzną.
opieka kostiumograficzna
Karolina Kociołkowska
przygotowanie chóru

Agnieszka Długołęcka-Kuraś
Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku (dyrygentura, fortepian). Laureatka XVII Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu (2018), I Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygenckiego „Wrocław Miastem Muzyki” (2021), założycielka Koła Artystyczno-Naukowego Dyrygentury Chóralnej i Oratoryjno-Kantatowej Synergia. Kierowniczka Chóru Opery Bałtyckiej (od 2018), dyrygent Chóru dziecięcego OB, od 2016 Chóru dziecięcego Canzonetta w OSM w Gdańsku. Brała udział w sesjach EuroChoir (2022, koncerty w Szwajcarii) i World Youth Choir (2017, koncerty na Węgrzech, w Serbii, Chorwacji, Bośni i Słowenii) oraz w licznych kursach mistrzowskich.
światła
Maciej Iwańczyk
multimedia
Michał Lewandowski
Opis
Spędź z nami te dwa magiczne dni w roku. Są utwory, których podczas wieczoru sylwestrowego w Operze nie może zabraknąć. Niezwykle popularne, a przy tym ponadczasowe i wciąż zachwycające publiczność – porywające arie z Rigoletto i Traviaty Verdiego czy pełne uroku utwory z operetek Wesoła wdówka Lehara i Zemsta nietoperza Straussa. Koncert sylwestrowy to również doskonali wykonawcy – Joanna Kędzior (sopran) i Jacek Szponarski (tenor) oraz Balet, Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej pod kierownictwem muzycznym Jakuba Chrenowicza.
Koncert reżyseruje Tomasz Podsiadły.
PROGRAM
Stanisław Moniuszko, Uwertura do opery Hrabina
Balet i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Stanisław Moniuszko, Mazur z opery Straszny dwór
Chór, Balet i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Gaetano Donizetti, Caro elisir! Sei mio! - duet Adiny i Nemorino z III aktu opery Napój miłosny
Joanna Kędzior - sopran, Jacek Szponarski - tenor i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Giuseppe Verdi, Chór Cyganów z II aktu opery Trubadur
Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Giuseppe Verdi, La donna e mobile – aria Księcia Mantui z I aktu opery Rigoletto
Jacek Szponarski – tenor i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Giacomo Puccini, Quando m’en vo – walc Musetty z II aktu opery Cyganeria
Joanna Kędzior – sopran i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Giuseppe Verdi, Di Madride noi siamo mattadori - Chór Cyganek i Matadorów z II aktu opery Traviata
Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Johann Strauss II, Walc Nad pięknym modrym Dunajem
Balet i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Przerwa
Georges Bizet, Preludium do IV aktu opery Carmen
Orkiestra Opery Bałtyckiej
Georges Bizet, Les voici! Voici la quadrille! – chór z IV aktu opery Carmen
Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Johann Strauss II, Taki pan jak pan – aria Adeli z II aktu operetki Zemsta nietoperza
Joanna Kędzior – sopran i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Franz Lehár, My jesteśmy szansonistki – pieśń gryzetek z II aktu operetki Wesoła wdówka
Chór żeński, Balet i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Imre Kálmán, Jakże mam ci wytłumaczyć – duet Silvy i Edwina z operetki Księżniczka czardasza
Joanna Kędzior – sopran, Jacek Szponarski i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Johann Strauss II, Wielka sława to żart - kuplety Barinkaya z operetki Baron cygański
Jacek Szponarski – tenor i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Johann Strauss II, Odgłosy wiosny – walc, op. 410
Joanna Kędzior – sopran i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Imre Kálmán, Czardasz Silvy z operetki Księżniczka czardasza
Joanna Kędzior – sopran, Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Franz Lehár, Usta milczą, dusza śpiewa - duet Hanny Glavari i Hrabiego Daniły z operetki Wesoła wdówka
Joanna Kędzior, Jacek Szponarski i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Giuseppe Verdi, Libiamo, ne’ lieti calici (Więc pijmy na chwałę miłości) – duet Violetty i Alfreda z I aktu opery Traviata
Joanna Kędzior, Jacek Szponarski oraz Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
Johann Strauss II, Marsz Radeckiego
Orkiestra Opery Bałtyckiej
BIS
Leszek Kruk, Wpuśćmy dziś miłość
Obsada
sopran
Joanna Kędzior
tenor
Jacek Szponarski
dyrygent
Jakub Chrenowicz
prowadzenie

Tomasz Podsiadły
Ze sceną związany jest od dziecka. Debiut w wieku kilkunastu lat oraz role u Hanuszkiewicza, Śmigasiewicza i Kiliana przesądziły o jego ścieżce zawodowej. Postać wielowymiarowa: reżyser, edukator, animator kultury a także sprawdzony i znakomity konferansjer. Reżyseruje spektakle teatralne, operowe, koncerty oraz wydarzenia plenerowe. Przeniósł na scenę między innymi: W małym dworku oraz Sonatę Belzebuba Witkacego, Balladynę Słowackiego, - nagradzane na festiwalach i przeglądach, oraz spektakle operowe Madama Butterfly Pucciniego, Rigoletto Verdiego czy Poławiacze pereł Bizeta, wystawione w Operze Bałtyckiej w Gdańsku w wersji semi-stage. Jest twórcą Bałtyckiego Teatru Różnorodności, którego spektakle Pomoc domowa i Boeing Boeing należą do największych hitów teatralnych ostatnich dwóch sezonów artystycznych.