Informacje szczegółowe
Kompozytor
Felix Mendelssohn-Bartholdy
Czas trwania
2 h
Premiera w Operze Bałtyckiej
Realizatorzy
kierownictwo muzyczne
Anna Duczmal-Mróz
reżyseria i choreografia
Gray Veredon
scenografia
Katarzyna Zawistowska
kostiumy
Zuzanna Markiewicz
animacje
Mateusz Kozłowski
reżyseria świateł
Piotr Miszkiewicz
przygotowanie chóru żeńskiego

Agnieszka Długołęcka-Kuraś
Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku (dyrygentura, fortepian). Laureatka XVII Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu (2018), I Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygenckiego „Wrocław Miastem Muzyki” (2021), założycielka Koła Artystyczno-Naukowego Dyrygentury Chóralnej i Oratoryjno-Kantatowej Synergia. Kierowniczka Chóru Opery Bałtyckiej (od 2018), dyrygent Chóru dziecięcego OB, od 2016 Chóru dziecięcego Canzonetta w OSM w Gdańsku. Brała udział w sesjach EuroChoir (2022, koncerty w Szwajcarii) i World Youth Choir (2017, koncerty na Węgrzech, w Serbii, Chorwacji, Bośni i Słowenii) oraz w licznych kursach mistrzowskich.
asystent kierownika muzycznego
Krzysztof Brzozowski
asystenci choreografa

Izabela Sokołowska-Boulton
Zastępczyni kierownika baletu, choreografka Wybitna tancerka młodego pokolenia. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku. W latach 2002-2007 solistka Royal Danish Ballet (Duńskiego Baletu Królewskiego). Pedagożka tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku w latach 2012-2016. Jurorka Ogólnopolskich Konkursów Baletowych. Absolwentka wydziału Pedagogiki Tańca i Baletu na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od września 2016 roku baletmistrzyni oraz zastępczyni kierownika baletu Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Laureatka wielu nagród i wyróżnień w kraju i zagranicą, m.in. jedynego w historii Polski złotego medalu na XX Międzynarodowym Konkursie Baletowym w Warnie w roku 2002. Jako tancerka klasyczna, neoklasyczna i współczesna kreowała główne role u najwybitniejszych choreografów XX i początku XXI wieku. Dyrektorka artystyczna i autorka choreografii do spektakli Sopockiego Teatru Muzycznego Baabus Musicalis.

Wojciech Warszawski
Kierownik baletu. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie z 1982 r. Bezpośrednio po szkole został zaangażowany do zespołu Teatru Wielkiego, a w 1988 roku został solistą. W dorobku artysty znalazły się takie partie, jak: Rotbart w Jeziorze łabędzim, Hilarion w Giselle, Drosselmeyer w Dziadku do orzechów, Espada w Don Kichocie i Wdowa Simone w Córce źle strzeżonej. Z sukcesem wykonywał partie w baletach współczesnych: Adama w After Eden Johna Butlera, Tytusa w Muzach Chopina (choreografia Wołk-Karaczewskiego), Putyfara w Legendzie o Józefie w wersji Wesołowskiego oraz Księcia Griemina w Onieginie Cranko. Tańczył gościnnie na scenach włoskich z zespołem wybitnej rzymskiej baleriny Margherity Parrilli; partnerował jej jako Don José w Carmen-suicie (choreografia Alberta Alonso). Występował z baletem warszawskim nie tylko w siedzibie i na scenach krajowych, ale także za granicą. W 2009 roku zakończył karierę sceniczną, ale zainteresował się pracą choreograficzną.
asystentki scenografki i kostiumografki
Zuzanna Kubicz
Daniela Oderska
asystent reżysera świateł
Michał Stenzel
Opis
Dzieło Szekspira, będące punktem wyjścia inscenizacji, skupia się wokół dramatu kochanków – Hermii i Lizandra – którzy szukając w ateńskim lesie ucieczki przed nieprzychylnym ich miłości ojcem dziewczyny, mieszają się w codzienność leśnych duchów z Pukiem na czele. Balet komiczny z mitologią w tle. Realizacja Opery Bałtyckiej inspirowana jest łódzką wersją baletu z 1985 roku.
Realizacja - Balet, Chór żeński i Orkiestra Opery Bałtyckiej w Gdańsku.
Galeria zdjęć
6 ZdjęćSen nocy letniej - trailer
Krótki film prezentujący fragmenty prób oraz wypowiedzi realizatorów i artystów.
